Paintball Team brasov Ce este, de fapt, TEAM BUILDING-ul?
Pentru a fi eficienti oamenii trebuie sa-si cumuleze eforturile pentru a atinge anumite obiective astfel incat ai putea spune ca team building-ul este un proces gandit sa imbunatateasca relatiile si raporturile dintre membrii unui grup pentru depasirea barierelor in atingerea obiectivelor comune. Aceste relatii dintre membrii grupului pot viza imbunatatirea abilitatilor de rezolvare a problemelor, de luare a deciziilor, de prevenire/gestionare a conflictelor etc.
__________________________________________
Programe training  indoor/outdoor De ce este team building-ul important ?

Cred ca veti fi de acord cand spun ca nimeni nu face team building DOAR pentru a creea un mediu armonios de lucru. La urma urmei, o “gasca de prieteni” nu este mai eficienta decat o echipa bine consolidata. Scopul acestor programe este de a INTEGRA talentul, abilitatile si creativitatea membrilor grupului. Se sconteaza, astfel, ca atingerea obiectivelor comune ale echipei se va face prin interactiunea punctelor forte ale membrilor ei..

____________________________________________
Programe training  indoor/outdoor De unde nevoia de Team building ?

Aceasta nevoie a aparut si ca urmare a unor fenomene ce se manifesta pregnant in mediul de afaceri contemporan:
1. Natura sarcinilor – activitatile companiilor nu se mai bazeaza pe sarcini simple, repetitive, unde indivizii (si nu echipele) exceleaza. Pentru realitatile existente, echipele sunt proiectate astfel incat sa gestioneze activitatile si procesele complexe, ce necesita generarea de solutii multiple, efort combinat, expertiza in multiple domenii profesionale etc.;
2. Calitatea deciziilor – prin diversitatea personalitatilor membrilor ce o compun, o echipa poate genera mai multe idei decat orice membru luat separat astfel incat decizia (alegerea uneia dintre solutiile optimale identificate) se va lua dintr-un spectru mult mai larg de posibile solutii;
3. Asumarea riscurilor – nu cred ca exista dubii asupra faptului ca echipa genereaza o puternica stare de siguranta in randul membrilor sai. Astfel, afinitatea fata de risc (calculat) ce caracterizeaza o echipa este mult mai mare decat cea demonstrata de indivizi. Prin urmare, companiile, nevoite sa fructifice oportunitatile ce apar pe piata, mizeaza pe comportament de echipa in detrimentul supra-responsabilizarii indivizilor;
4. Motivarea – n-am intalnit nici o firma care, macar la nivel declarativ, sa nu promoveze o politica de “motivarea angajatilor”. In acest sens, este bine stiut faptul ca un mediu socio-profesional armonios reprezinta un factor motivational puternic pentru majoritatea oamenilor (fiinte sociale, de altfel). Asadar, existenta echipei influenteaza intr-un mod pozitiv moralul indivizii ce-o compun, determinandu-i sa performeze mai eficient;
5. Nevoia de dezvoltare/invatare – avand in vedere ca in fiecare echipa se manifesta o “concurenta” benefica intre membrii acesteia (ca urmare a nevoii individuale de sporire a rolului, statului si imaginii personale) e de asteptat ca fiecare membru sa urmareasca dezvoltarea personala. De asemenea, comunicarea (absolut necesara) la nivelul echipei creste posibilitatile de transfer de cunostinte intre membrii ei, astfel incat acestia invata atat din exterior cat si unii de la altii.


Paintball Team brasov Procesul de team buiding ?

In ziua de astazi, orice angajat, indiferent daca este agent de vanzari sau Director General, lucreaza deja in echipa (chiar daca acest proces este mai mult sau mai putin vizibil). Prin urmare, fiecare poate emite diverse consideratii (unele dintre ele foarte pertinente) pe marginea acestui subiect. Cu toate acestea, un proces de team building nu este atat de simplu pe cat suna.

Primul pas in elaborarea unui astfel de proces este stabilirea obiectivului: “Ce trebuie sa dobandeasca / castige echipa in urma acelui program ?”. Insa, pentru realizarea obiectivului trebuie luata in calcul actiunea mai multor factori:
• Structura echipei – influenteaza atat pregatirea cat si desfasurarea unui program de team building, incepand cu construirea agendei de proiect si continuand cu gestionarea discutiilor / dezbaterilor. Astfel, daca echipa are un mare numar de membri este putin probabil sa poti genera discutii de grup in care sa se implice toti participantii. La polul opus, daca echipa este putin numeroasa pot aparea momente de tacere, blocaje in comunicare. O potentiala provocare pentru un facilitator de team building o constituie si eterogenitatea formala a echipei: manifestarea in cadrul unui team building a unor membri cu statut mai inalt (superiori ierarhici) poate inhiba discutiile – la urma urmei, cand e sefu’ in sala te gandesti de doua ori inainte sa zici ceva … daca zici …
• Natura indivizilor / membrilor echipei – diferentele de personalitate din cadrul echipei asigura (daca sunt bine gestionate) succesul unui program de team building. Aceste diferente apar, de cele mai multe ori, in timpul unui program de team building – unii participanti nu se mai opresc din vorbit, in timp ce altii se dovedesc a fi constanti in tacerea lor. Tocmai de aceea, misiunea facilitatorului este de a controla discutiile / dezbaterile pentru a facilita libera exrimare a tuturor membrilor echipei;
• Mediul de desfasurare – locatia de desfasurare influenteaza un proces de team building atat in faza de desfasurare cat, mai ales, in etapa de pregatire: imaginati-va ca pregatiti o activitate in aer liber si contatati ca locatia de desfasurare este un hotel din plin centru al unui oras …

In ultima instanta, succesul unui team building consta in crearea unei viziuni si practici comune in randul membrilor echipei. Acest lucru, insa, necesita timp. Practicile internationale in domeniu sugereaza o frecventa de minim doua proiecte pe an (daca nu trimestrial) pentru facilitarea atingerii obiectivelor: crearea unei echipe eficiente. Pentru reusita unui astfel de demers nu este in nici un caz suficient un singur program team building la sfarsit de an, combinat, eventual, si cu Petrecerea de Sarbatori (practica extrem de des intalnita in randul companiilor din Romania). Este adevarat ca acest comportament duce la atingerea obiectivului secundar al oricarui program de team building – motivarea membrilor echipei, insa mai mult de atat … Ganditi-va ce abilitati / informatii mai sunt remanente in randul membrilor echipei dupa un an de la precedentul proiect ? La urma urmei, un comportament economic eficient ar trebui sa lanseze urmatoarea provocare: “de ce sa pierd banii CHELTUITI intr-un eveniment de team building pe an, cand pot sa INVESTESC intr-un proces de team building care, chiar daca presupune un efort mai mare si un numar mai mare de evenimente, imi permite cresterea eficientei echipei si recuperarea investitiei ”